Förbannelsen från Japan

Mitt skrivbord täckt av manga. Underst ligger den jag själv har börjat på.

 

Jag tillhör dem som tidvis blir riktigt nördiga och fullständigt världsfrånvända på grund av diverse saker. Ett sådant ständigt återkommande element i mitt liv är det japanska tecknade serierna, så fint benämnda manga. Jag har ingen lust alls att tänka på hur mycket pengar jag bränt på att månad efter månad återvända till bokhandeln för att tillfredsställa mitt behöv av action och söta kärlekshistorier, men det rör sig om ganska stora summor (i alla fall när man betänker att jag inte har någon vidare regelbunden inkomst). Det har blivit en del olika titlar under åren men till en början var det Dragon Ball och endast Dragon Ball som gällde. Jag blir nästan nostalgisk när jag bläddrar i dem, sönderlästa, doftande av de tidiga tonårens hänförelse...

Nu har jag fått för mig att det är dags att själv rita en serie. Vilket jag förmodligen kommer att berätta mer om så småningom när jag kommit igång ordentligt. Jag kan i alla fall avslöja att handlingen är inspirerad av novellsamlingen The Ladies of Grace Adieu av Susanna Clarke (hon som skrivit Jonathan Stange & mr. Norrel). Dvs. något slags Bröderna Grimm goes Jane Austen.

Nu, mina vänner, är det hög tid att krypa till kojs, imorgon är en dag att se fram emot!

 


Kommentarer
Postat av: smäm

vad skoj, klart du ska göra en egen serie.

2009-10-26 @ 00:05:06
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0